Kör ditt egna race!!

Sofi Lindberg är verkligen en stooor inspirationskälla. Och detta inlägg kändes verkligen mitt i prick för mig just nu. Håller verkligen med henne i det hon skriver, hon har bara såå rätt. Du hittar inlägget här om du inte läst det själv.

Hon skriver att det är så typiskt svensk att man inte får sticka ut. Och det har hon så rätt i. Jag har alltid fått höra att "det går över", "du kommer snart tycka annorlunda" - and so on - om mitt häst/trav/montè-intresse. Men nej. Fatta att det är något jag alltid kommer att gilla. Oavsett. Så är det bara. Något fel med det ?? Nää dåså.
Det Sofi skriver om är inte samma sak som jag relaterar hennes inlägg till, men det grundar i samma sak. Precis det hon skriver på slutet. INGEN ska få dig att sluta med något du tycker är roligt. INGEN ska någonsin tala om för dig vad som är okey och inte okey. Man ska inte ställa sig i ledet, man ska köra SIN GREJ. Vara sig själv och inte låta någon förändra dig. Om de runtomkring ska få bestämma så tappar man sig själv på vägen. Man ska göra saker för sin egen skull, inte för andras.

Tack Sofi för att du är så klok!
Önskar att alla kunde läsa och förstå det du skriver.. För alldeles för få tänker så som du gör.. Vilket är synd..


Kommentarer
Postat av: Angelica

Du har ett riktigt fint namn du med! :)

2010-10-18 @ 18:45:24
URL: http://angelofmyheart.blogg.se/
Postat av: New York

överlag är det ju verkligen svenskt att inte få sticka ut. och det är också väldigt svenskt att inte få lyckas.

just go for it! som jag brukar säga ;)

2010-10-19 @ 17:45:01
URL: http://newyorkneversleeps.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0